Sophie Maruéjouls-Koch

Département/Department: Anglais/English
Grade/Position: Enseignant /Teacher
Title: Thésard/Doctoral Student

Domaines de recherche/Research Interests:
• Théâtre américain/American Theatre
• Arts (peinture et cinéma)/Arts (painting and cinema)

Diplômes/Degrees:
• Master en Etudes du Monde Anglophone (2008)
• Agrégation d’Anglais (2007)

Bureau/Office: Lycée Gaston Crampe
Adresse: Avenue des Droits de L’Homme, 40800 AIRE SUR ADOUR
Téléphone/Phone: +33(0)6 73 68 41 87
Email: sophie.maruejouls@live.fr

Publications et communications récentes/Recent Publications and Conference Presentations :

Revues internationales et ouvrages internationaux avec comité de lecture/International Peer-reviewed Book Chapters and Journal Articles

« Absorbing Images: Tennessee Williams and European Painting », The Tennessee Williams Annual Review Vol. 13 (Mars 2012), 33-57.

« Tennessee Williams : peintures et visions en toile de fond », Le Magazine littéraire (Février 2012), 70-72.

« Tennessee Williams and Jackson Pollock: The Art of Crossing the Line », The Tennessee Williams Annual Review Vol. 14 (Mars 2014), 22-49.

« The Haunted Stage of Summer and Smoke: Tennessee Williams’s Forgotten Silent Film Sequences », Modern Drama Vol. 57.1 (Printemps 2014), 19-40.

 

Communications/Papers Delivered
Décembre 2011/December 2011 : Conférence Tennessee Williams, Embracing the Island of His Self / Tennessee Williams centennial conference (Université d’Extremadura, Caceres, Espagne)
Titre de la communication / title of presentation : “Tennessee Williams and Jackson Pollock : In the Bar of a Tokyo Hotel

Juin 2001/June 2011 : Conférence Tennessee Williams en Europe / Tennessee Williams in Europe (Université de Nancy 2, France)
Titre de la communication / title of presentation : “Tennessee Williams and European Art”

Février 2008 : « La transparence dans les adapptations filmées de La Ménagerie de Verre » / “Transparency in the Film Versions of Tennessee Williams’s The Glass Menagerie”, Journée d’étude ” Franco-American Film Theory and Criticism”, Université Nancy 2.